Haber

Allianz Trade: Küresel İflaslar Artıyor

Allianz Trade, 2023 yılında ikinci kez Küresel İflas Raporu’nu yayınladı. Ticari alacak sigortasında dünya lideri Allianz Trade’in raporuna göre, küresel ticari iflasların ivmesi ivme kazanırken, iflasların yüzde 6 artacağı belirtiliyor 2023’te yüzde 2024’te ise yüzde 10. 5 ülkeden 3’ü 2024 yılı sonuna kadar pandemi öncesi ticari iflas seviyelerine ulaşacak.

Allianz Trade, yeni Küresel İflas Raporu’nu yayınlayarak 2023 ve 2024 yıllarına ilişkin güncellenmiş varsayımlarını açıkladı. Allianz Trade’e göre; 2022’de yüzde 1’lik marjinal bir toparlanmanın ardından, küresel iflaslar 2023’te yüzde 6, 2024’te ise yüzde 10 artacak.

 

Nakit tamponlarının silinmesi ve kârlılığın azalması birçok bölümü riske atıyor

Rapora göre küresel ticari iflas ivmesinin hızlanmasının arkasında şirket gelirlerindeki düşüş, fiyatlama gücünün azalması ve küresel talebin zayıflaması yatıyor. Raporda ayrıca, 2023 yılının ikinci çeyreği itibarıyla şirket gelirlerindeki düşüşün, 2020 ortasından bu yana “ilk kez” tüm bölgelerde geniş bir tabana yayıldığı belirtiliyor. Bu durumun devam eden yüksek maliyetlerle birleştiğinde karlılığı azalttığı ve bunun sonucunda likidite pozisyonlarının hızla bozulduğu ve 2025’ten önce bir iyileşme beklenmediği belirtiliyor.

Allianz Trade CEO’su Aylin Somersan Coqui, Şirketlerin halen Euro Bölgesi’nde 3,4 milyar euro, ABD’de ise 2,5 milyar dolarla ciddi nakit fazlası bulunduğunu aktaran Erdoğan, şöyle konuştu: “Ancak bu nakit tamponları büyük şirketlerin elinde ve makul branşlarda yoğunlaşmış durumda. teknoloji ve tüketici ürünleri. Düşük ekonomik büyümenin daha uzun süreceği bu konjonktürde ise pek çok şirket operasyon yoluyla nakit pozisyonunu artıramıyor. Sonuç olarak küresel ticari iflaslarda 2022’de yüzde 1’lik artışın 2023’te yüzde 6’ya, 2024’te ise yüzde 10’a çıkmasını bekliyoruz.” .

  Raporda; Başta konaklama, ulaşım ve toptan/perakende hizmetler olmak üzere en kırılgan şirket ve segmentlerin 2023 yılında ortada kalacağı vurgulanıyor. Özellikle konut segmentinde çalışmaların büyük oranda tamamlandığı inşaat sektöründe; Net nakit pozisyonları hızla bozulan bu şubeler gibi diğer departmanların da açığı hızla kapattıkları raporda öne çıkan bilgiler arasında yer alıyor.

İflas Araştırmaları Baş Analisti Maxime Lemerle bu durumu şu şekilde özetliyor. “Ayrıca, faiz oranlarının beklenenden daha uzun süre yüksek kalması, gayrimenkul ve güçlü tüketim malları gibi sektörlerdeki talebi azaltır ve reel sektörlerin yanı sıra kamu hizmetleri ve telekomünikasyon gibi yüksek borçlu segmentlerde ödeme gücü üzerindeki baskının artacağı anlamına gelir” Atlantik’in her iki yakasındaki mülk. Dahası, küresel Ortalama İşletme Sermayesi Gereksinimleri (WCR) şu anda pandemi öncesi seviyelerin 2 gün üzerinde, 86 günlük rekor bir seviyede. Yüksek faiz oranları aynı zamanda şirketlerin yapısal olarak daha yüksek olan işletme sermayesi ihtiyaçlarını (WCR) finanse etmelerini daha maliyetli hale getirerek inşaat, makine ve ulaşım ekipmanları gibi departmanlar için risk oluşturuyor. .

 

5 ülkeden 3’ü 2024 yılı sonuna kadar pandemi öncesi iflas düzeyine ulaşacak

Raporda verilen bilgiye göre, 2023 yılı sonuna kadar gelişmiş ekonomilerin çoğunda ticari iflaslarda normalleşme tamamlanacak ve ülkelerin yüzde 55’inde iflaslarda çift haneli büyük artışlar görülecek. Bu ülkeler arasında yüzde 47 artışla ABD, yüzde 36 artışla Fransa, yüzde 59 artışla Hollanda, yüzde 35 artışla Japonya ve yüzde 41 artışla Güney Kore yer alıyor. Raporda ayrıca küresel ölçekte, ABD ve Almanya gibi büyük pazarlar da dahil olmak üzere her beş ülkeden üçünün 2024 yılı sonuna kadar pandemi öncesi iflas düzeyine ulaşacağı belirtiliyor. Rapora göre; Atlantik’in her iki yakasında da iflas rakamlarının istikrar kazanması için GSYİH büyümesinin iki katına çıkması gerekiyor ki bu da 2025’ten önce gerçekleşemez.

Allianz Trade CEO’su Aylin Somersan Coqui,  “Ayrıca, küresel ekonomik büyümenin yavaşladığı bir ortamda önümüzdeki çeyreklerde ödeme vadelerinin uzaması ve iflasların artması da mümkün: Şirketlerin yüzde 47’si için küresel ortalama Alacak Vadesi halihazırda 60 günün üzerinde. Ek bir gün Ödeme gecikmesi ABD’de 100, AB’de 100” “Bu, Çin’de 90 milyar dolar, Çin’de ise 140 milyar dolarlık finansman açığına eşdeğer. KOBİ’lerin banka kredisine ulaşması zaten çok zorken, bunun kapatılması Finansman açığı önemli bir zorluk olabilir” diyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

buharkent-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Hilal Escort
Tayakadın Escort
Yahya Kemal Escort
Gümüşsuyu Escort
Akbaba Escort
Yavuz Sultan Selim Escort
Göktürk Escort
Etiler Escort
Çeltik Escort
Mercan Escort
İstiklal Escort
Mevlana Escort
Feneryolu Escort
Balat Escort
Fevzi Çakmak Escort
Orta Escort
Yeni Çamlıca Escort
Yenidoğan Escort
Göztepe Escort
Çamçeşme Escort
Oruçreis Escort
Alipaşa Escort
Cevizlik Escort
Zübeyde Hanım Escort
Karlıbayır Escort
Osmanköy Escort
Bulgurlu Escort
Kocatepe Escort
Bağlar Escort
Fatih Escort
Cumhuriyet Escort
Bozkurt Escort
Kartaltepe Escort
Caferağa Escort
İnkılap Escort
Deliklikaya Escort
Mimar Sinan Escort
Yalı Escort
Küçükyalı Escort
İzzettin Escort
Sultanbeyli Escort
Kavaklı Escort
Beylerbeyi Escort
Cumhuriyet Escort